Summa sidvisningar

fredag 8 augusti 2014

Lunch överallt och på stan

Brukar försöka att få Fabian att ta en sked och försöka äta själv ibland. Nu var det ett tag sen sist som vi försökte. Men idag testade vi alltså igen.
Han fick egen både tallrik och sked.
Skeden åkte inte in i munnen en enda gång, förutom med hjälp från mig.
Han stoppade inte en gnutta mat i munnen heller för den delen.

Jag tog mat med "hans" sked och hjälpte honom in i munnen med den.
Då kväljde han som om jag stoppade bajs i munnen på honom.
När jag tog exakt samma mat med min sked från min tallrik då åt han utan problem.
Igår fick han fruktpuré i den där "nappen" vi fick av Elin.
Jag hade exakt samma fruktpuré i en skål och gav med sked.
När han fick in nappen kväljde han, med skeden gick det superbra att äta.

Han är en mycket speciell och väldigt bestämd liten herre....
Det går absolut inte att luras på något vis.
Efter att ha torkat rent hela köket efter hans lunch gick vi ner på stan och tog en sallad.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Kanske vore något för Fabian som har svårt att hålla i skeden. Problemet är också att han inte tar skeden till munnen men det kommer väl nån gång det med :)

    SvaraRadera