Summa sidvisningar

tisdag 5 augusti 2014

Gjorde mig en AC

Var 27 grader i sovrummet när jag skulle lägga mig.
Så jag gjorde mig en AC av två frysta flaskor med vatten och en fläkt.
Ställde dom först framför men dom skymde mest och gjorde det vindstilla istället.
Fick tipset att ställa dom bakom fläkten och det blev riktigt bra.

Har inte kunnat ha fönster eller balkongdörr öppen för röklukten ute.
Började regna på kvällen så luften blev lite bättre dock.
Nu åskar det och blixtrar som sjutton istället. Och jag är ensam hemma med en sovande Fabian.
Tycker inte om att vara själv när det smäller och blixtrar.
Har varit åskrädd sen tio år tillbaka. Hyrde ett hus då och jag och hunden var ensamma hemma och det blev jordens oväder! Det small till och det gick en ljusbåge från proppskåpet och rätt genom hallen och in i badrummet där jag nyss stått!
Tog hunden i famnen och kröp upp i soffan och var livrädd!

Innan den händelsen tyckte jag att åska och blixtrar var rätt häftigt och mäktigt. Nu är det bara hemskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar