Summa sidvisningar

torsdag 7 augusti 2014

Dagens tre olika aktiviteter

Idag är det nog mer jag än Fabian som har tränat.
Igår kom han ju upp i krypställning. Men han gick inte krabbgång nåt alls istället.
Dagen innan förflyttade han ju sig jättebra på rumpan som en liten krabba.
Idag har han inte velat stå i krypställning men förflyttat sig lite på rumpan.
Han hade nog vilodag idag helt enkelt.

I morse tog vi en promenad hem till mormor och hjälpte henne fixa med hennes mail.
Så strosade vi runt lite innan det var dags att gå hem och äta lunch.

Efter lunch och middagsvila tog vi bärstolen på ryggen och gick till apoteket och hämtade ut Movicol för Fabians mage.
Gick en extra runda då med bara för att han gillar det. Tittade på lite fontäner och grävmaskiner.
I halv fem tiden började han bli trött igen. Han sover lite mer än tre timmar på dagen plus ett par timmar på morgonen också.

Vi tog oss en tur på cykel för att hålla honom vaken ett par timmar till.
Cyklade runt lite här och där och stannade till i Nybroparken och gungade.
Mormor kom och gjorde oss sällskap då hon bor alldeles bredvid. Då blev Fabian glad.
Han orkar inte riktigt hålla upp sig i gungan. Det går bra en stund sen säckar han ihop.
Vi testade tre olika varianter av gungor.
Den sista och största gungan var han lite skeptisk emot :)

Vi var hemma igen strax före sju. Tio över sju sov han :)
Vi har haft en bra dag. Det trodde jag inte i morse för jag hade en deppardag på morgonen och förmiddagen.
Jag måste lära mig att inte grubbla så mycket över saker och ting.
Håller jag mig aktiverad med något så skingrar det tänkarna rätt bra. Och så blir Fabian också aktiverad.
Imorgon är det hans tur att träna igen.

Nu är det Ernst på tv som gäller! Robert jobbar sent och kommer hem runt nio. Imorgon är han ledig då kan vi hitta på något tillsammans♡

2 kommentarer:

  1. Åhh d där med deppardag känner jag igen.... försöka att inte grubbla, lätt att säga svårt att inte göra, typ... Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så...önskar dig en trevlig helg!

      Radera