Summa sidvisningar

lördag 19 juli 2014

Varit på bröllop i Rättvik

Fabian sov nästan till halv 9 i morse. När han somnade om på sin förmiddagsvila åkte jag och hämtade Fanny så åkte vi till Sågmyra.
Vi var bjudna på bröllop idag. Jag hade inte tänkt gå utan Robert skulle åka dit själv.
Dels för att jag inte kom i min tjockisklänning jag köpte när Roberts syster skulle gifta sig. Och dels för att jag tycker det är jobbigt att vara bland mycket folk.
Det var när jag skulle köpa den klänkingen jag hade min första riktiga panikångestattack. Det var hemskt.
Ringde Robert och grät som en barn. Trodde att jag skulle svimma. Höll inte på att hitta hem. Jag var helt kaos i hela kroppen.

Gick hem utan klänning den gången. Robert följde med mig ner på stan vid ett annat tillfälle istället.
Nu kom jag inte ens i den...
Åkte till min kusins butik som hon och hennes man har i Sågmyra, Calimero heter den.
En underbar butik med mycket fina saker och kläder. Tidigare bara barnkläder men nu även vuxenkläder.

Där hittade jag en klänning!
Så jag kunde vara med på bröllopet. Fabian var såklart också med. Han har blivit så pappig dom sista dagarna. Han skulle sitta hos Robert hela tiden i kyrkan.

Rättviks kyrka ligger jättefint alldeles vid sjön Siljan.
Det är massor med små grånade timmerstugor runt om kyrkan.
Är det någon som vet vad dom har haft för funktion?
Dom finns både nära vattnet och längre upp på land.

Det var hur som helst ett väldigt vackert bröllop. Alex och Charlie var så fina.
Jag hade såklart glömt näsdukarna hemma, jag började ju böla direkt dom steg in i kyrkan.

Efter vigselakten i kyrkan åkte vi hem igen. Solen sken hela tiden i Rättvik och det kom ett par droppar på vägen hem bara.
Hemma i Falun hade det visst haglat så vägarna var helt vita! Stora rejäla hagelkorn.
Men det slapp vi undan. Vi tog solen med oss hem.

Rasmus och Felix kom in till oss och åt lite grillat. Fabian blir så glad när han har sina stora snälla brorsor här som leker med honom.
Imorgon ska vi packa ihop oss och åka till Rog ett par nätter.
Måste ta vara på Roberts sista semesterdagar.

Natti natti ♡

1 kommentar:

  1. De små grå husen vid kyrkan, är gamla Kyrkstallar där gästerna kunde "parkera" sina hästar! :-) Jättefin plats där jag haft picknick många gånger + blickat ut över vattnet och det fina korset.... Karin S.

    SvaraRadera