Summa sidvisningar

måndag 21 juli 2014

Idag har "vi" jobbat hårt!

Idag har vi minsann inte legat på latsidan. Mamma började att rensa gången till dass i morse sen har vi bara fortsatt att rensa överallt av bara farten.
Mina kusiner har fullt upp med sina egna hus och familjer så det är inte lätt att hinna med alla ställen som det ska hållas ordning på.
För oss som älskar att hålla på så var det ju perfekt.
Vi (mamma) har fått fram stengångar som knappt syntes. Är nästan som roligast att hålla på när det är såhär. Blir sån enorm skillnad när man är klar.
Stod en stor alldeles brun En och skymde utsikten.
Frågade min kusin om dom ville ha bort den det ville dom.
Vi (mamma) rensade bort alla döda träd och grenar och fram kom det vinbärsbuskar och utsikt över sjön.
Jag kommer att kamma barr i håret i veckor efter det här.
Som tur var hittade jag ett par stora stövlar i stugan jag lånade. Det sprang stora sorkar runt fötterna när jag stod i allt enrisbusk och svettades!
Blä!!
Mamma är en riktig arbetsmyra. Jag klippte grenar och hon släpade och bar som en hel karl!
Vi har sopat i alla stugor och mamma har tvättat lite fönster. Känns så bra att åka härifrån och ha gjort någon nytta och kunnat hjälpa till med
Åskade och mullrade på eftermiddagen. Det gick runt och vi klarade oss bra. Kom några futtiga droppar bara.
Sol åt ena hållet och kolsvart och åska åt andra. 
Nu vankas kortspel. Fabian har sovit bra även idag på dagen. Nu har han lagt sig för kvällen ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar