Summa sidvisningar

söndag 13 juli 2014

En trevlig sommarkväll

Jag var alldeles öm i magen hela dagen igår med, och alldeles uppblåst.
För övrigt kände jag mig bra, inte frusen och febrig.

Jag var och hämtade Elin och Alice.  Elin var ensam hemma och Alice var lite knölig och ledsen.
Hon är alltid som en solstråle annars.

Matade henne lite och hon åt en halv burk med katrinplommon. Det gjorde nog susen för hon skötte magen ordentligt på kvällen och somnade gott efter det.
Fast hon somnade gott här hemma på eftermiddagen också.
Både hon och Fabian somnade och sov över två och en halv timme.

Jag kan känna lite dåligt samvete att jag inte hinner med och vara mormor så som jag skulle vilja vara.
Men Alice har världens snällaste farmor som hjälper dom jättemycket.
Min mamma har alltid funnits där och hjälpt till jättemycket med mina barn.
Men det blir såklart annat när man har en liten själv. Som dessutom kräver lite extra.

Det blir lättare att kunna ha Alice sen också när hon lär sig äta annat än bröstmjölk.
Hon vill inte gärna äta något annat och då är det inte så lätt.

På kvällen var vi ut och åt tillsammans med Roberts arbetskamrater.
Med min svällda, uppblåsta mage hade jag tänkt gömma mig i en svart långklänning.
Tänkte om helt och tog på mig det mest färgglada jag har.
Vi åt på Smak. Jag som har lite toalettnojja blev mäkta imponerad av deras fräscha toalett. Där fanns till och med en burk tamponger om man skulle behöva!

Både god mat och fräsch toalett!
Kan ju inte bli bättre :)
Idag ska vi packa ihop oss och åka till Leksand och semestra en vecka.

1 kommentar:

  1. Jag är också imponerad av deras toalett haha! Superfräsch !

    SvaraRadera