Summa sidvisningar

onsdag 9 juli 2014

Dåligt med sömn i värmen

Fabian hade svårt att somna igår kväll. Det är nog med all säkerhet värmen som ställer till det. Han är så trött så trött men kommer inte till ro och kan somna.
Så blir han ledsen lilla plutten, det hör inte till vanligheten. Han säger ju aldrig nånting annars.

Det var lika i morse.  Han var så trött men kunde inte somna.
Felix kom hit i morse och Fanny kom också efter att hon kört klart.
Jag skulle köra ut dom till Grycksbo.
Släppte av Felix hos sin pappa sen åkte jag och Fanny vidare till Bjursås för att kolla vart min bror med familj ska flytta. Dom håller på att renovera ett riktigt gammalt hus. En riktig totalrenovering är det. Kommer att bli kanon när dom är klara.

Supertrötta Fabian somnade i bilen när vi nästan var hemma. Vaknade när jag lyfte ur honom och kunde inte somna om.
Han kunde inte slappna av alls, när klockan var två stoppade jag honom i vagnen och gick ut. Han slocknade direkt. Jag gick en timme i värmen. Letade skuggiga platser att gå på för det var så varmt ute. Knappt så det svalkade i skuggan. Men jag har det ändå hellre såhär än 10 grader varmt, är det sommar så är det.

Gick förbi på torget och köpte mig en mjukglass på vägen hem.
Fabian sov så skönt i vagnen så jag satte mig i skuggan utanför huset på framsidan.
I huset bredvid vårt ligger det ett boende för vuxna som inte klarar av att ha ett eget boende.
När jag satt där på bänken kom det en tant gående emot mig.
Jag önskar att jag kunde lägga ut en bild på henne för hon gjorde min dag.
Hon var klädd i hatt, klänning (kortkort), tröja, väst, en rosa och en cerice strumpa. Inga byxor eller kjol.

Hon kom och satte sig bredvid mig. Talade om att hon bodde på gruppboendet bredvid. Sa att har man en gång hamnat där är det svårt att komma därifrån.
Hon bodde där för att hon var så dålig på att städa. Nu hade hon ett eget rum och fick hjälp att städa två gånger om dagen.
Så fick dom mat. Jag frågade om dom fick god mat då svarade hon:
-det ser du väl, vi ser ju ut som köttbullar allihopa!
Hon var lite rund :)
När Fabian vaknade sa hon:
-och där ligger framtiden.
Så reste hon sig, tittade ner i vagnen och sa till Fabian:
-tycker du att jag ser ut som en kantarell?
Hon hade nämligen en svampformad hatt på huvudet.

Så kul att prata lite sådär tycker jag. Hon var så himla snäll och rolig.
För att inte tala om hennes stil, den var verkligen unik ha ha ha :)

På tal om något helt annat så tittade Fabian på tv för första gången idag. Han har aldrig varit intresserad av den eller haft ro och sitta still så och titta. Idag satt han i säkert tio minuter och tittade på något barnprogram där några dockor sjöng.
Kan vara för att han var så trött också.
Nu har han i alla fall somnat i sin säng lilla plutten ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar