Summa sidvisningar

tisdag 29 juli 2014

BVC besöket gick bra

Vi har den bästa vårdcentralen i hela världen. Jag älskar all personal som jobbar där. Dom jobbar verkligen med hjärtat på rätt ställe.
Falu Vårdcentral!
Fabian har växt bra på både vikt och längd.
12,3 kg tung och 86 cm lång.
Något huvudmått fick vi inte till. Han gillar ju som sagt inte alls att man tar honom på huvudet. Det har varit en smärre brottningsmatch varje gång huvudet ska mätas och idag kan man säga att Fabian vann :)

Det är så kul för att hon som vi har på BVC nu hade jag även till mina stora barn när dom var små. Fast då i Grycksbo.
Det är alltid ett varmt välkomnade och dom gör verkligen allt för att vi ska få rätt hjälp. Både vi stora och lilla Fabian.
Hela Falu Vårdcentral är guld värda ♡

Vi tog en sväng förbi affären när vi skulle gå hem. Fabian var så trött men vägrade lägga sig ner i vagnen. Somnade till en stund sittandes men när jag skulle luta bak honom vaknade han.
Nu sover han gott i sin säng. Där gillar han bäst att sova.

Får se hur länge han sover och hur vädret ser ut när han vaknar. Då kanske vi cyklar hem till Elin och Alice och går och badar med dom en sväng.

2 kommentarer:

  1. Hörde massa bra saker om Falu vårdcentral, så bytte efter mycket velande från min vårdcentral i Ludvika till Falu vårdcentral eftersom jag ändå flyttat hit, mitt första samtal dit gav inget bra första intryck. Receptionisten var så jäkla otrevlig. Ringde pga min pappa var döende i cancer och jag ville fortfarande ha en fungerande vardag. På kvällarna kom tankarna och jag kunde gråta mig igenom hela nätterna. Jag förklarade situationen för hon i telefonen, "Jaha, är han döende då eller?!" Ja, det är han svarade jag. "Okej, du ska få träffa en läkare och se om hon vill hjälpa dig men det tror jag inte".
    Jag avbokade den tiden givetvis..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men va trist att höra...Vi har bara hört och upplevt gott från och om dom. Du skulle ha gått till läkaren ändå för jag tror knappast att du fått samma bemötande av henne som receptionisten. Du skulle ha talat om för läkaren vilket bemötande du fick för jag tror inte att dom vill ha ett dåligt rykte på grund av respektlös receptionist. Förstår även att du bokade av besöket i din situation ♡
      Kram

      Radera