Summa sidvisningar

tisdag 24 juni 2014

Testar mina sykunskaper

06:15 började vi dagen idag.
Fixade välling till Fabian och frukost till mig och Robert.
Efter nån timmes lek på rummet somnade Fabian igen.
När han vaknat gick vi ner på stan för att kolla tyger.
Jag tänkte försöka mig på att sy en sufflett till vagnen.

Hittade en vaxduk på rea på Hemtex. Skulle ha en dragkedja på en meter. Det var värre att hitta plus att det är jättedyrt med dragkedjor.
Köpte istället kardborre på metervara. Så lite svarta kantband.

Sen gick vi hem och lagade lite lunch tills Robert skulle komma hem.
Rasmus kom också och åt lunch med oss.
Sen var det dags för Fabian att sova igen och jag tog tillfället i akt och började klippa till tyg till suffletten. Hade original suffletten som mall.
Fick tänka till både en och två gånger för att få det rätt.
Helt otroligt att jag inte behövde sprätta upp och göra om en enda gång.
Ett misstag gjorde jag dock. Sydde på en solkeps i samma tyg direkt på suffletten.
Råkade göra det lite för lång. Enkelt fixat men jag får göra det vid ett annat sovtillfälle.

Hur som helst blev jag väldigt nöjd med min sufflett. Tyget passade jättebra till tyget på vagnen.

Elin, Dennis och Alice var förbi och hälsade på oss en sväng också.
Vi lekte en stund på rummet igen innan läggdags.

Måste börja fundera på vad jag ska packa imorgon inför resan till Kolmården. Vi packar färdigt bilen imorgon kväll så vi bara kan sätta oss i och dra iväg tidigt på torsdag morgon.
Det ska bli så skoj :)

2 kommentarer: