Summa sidvisningar

lördag 21 juni 2014

Idag har vi varit till mina kusiner i Rog

När Fabian hade sovit klart sin förmiddagsvila och vi ätit lunch åkte vi till Rog.
Vi hann med loppisen som mina kusiner hade på sina föräldrars gård.
Men inte majstångsresningen vid bystugan.  Fabian blev trött och vi fick lov att åka hemåt innan det började.
Elin och Alice fick åka med min mamma dit då vi inte fick plats i samma bil allihopa.
Min syster och hennes sambo var också där.
Dom hade sovit där och hjälpte våra kusiner med allt som behövdes.
Reportaget i tidningen hade nog gjort susen för det hade varit mycket folk där redan tidigt på förmiddagen.
Dom ska tömma föräldrahemmet och huset ska hyras ut.
Jag/vi skulle vilja hyra det. Men det ligger väldigt avsides, ca 4 mil från Falun.
En liten by med kanske runt 100 bofasta.
Vi skulle i så fall behöva en till bil. Robert som redan har så långa dagar skulle bli borta ännu längre.
Men vi skulle få världens bästa grannar, och en trädgård som Fabian kunde röra sig fritt i.
Mycket både för och nackdelar....
Alice och Fabian var så söta när vi var där idag. Det var lika kallt och blåsigt idag så Alice hade sin nya täckjacka dagen tid ära. Då slapp hon frysa i alla fall.
Fabian han gick omkring med mormor hela tiden så han höll sig varm.
På tal om mormor så ska jag bli mormor i vinter igen.
Fanny ska bli mamma så Alice får en kusin och Fabian blir morbror igen ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar