Summa sidvisningar

måndag 19 maj 2014

Sytt mig en solkeps till vagnen

Började dagen med en lite kortare promenad.  Jag har börjat få ont i benhinnorna. Ska försöka få iordning på min cykel så kan jag bränna kalorier på den och vila benhinnorna från promenader lite.

På förmiddagen fick vi ett trevligt besök av Eva. Vi hade massor att prata om och vi har ventilerat ordentligt på känslor och tankar idag.
Fabian var inte blyg alls utan satt gärna i Evas knä och hittade på bus.

Sen tog vi en sväng ner på stan jag och Fabian. Skulle kolla om jag kunde hitta mig nån billig stuvbit med tyg att sy en solkeps till Fabians vagn.
Dom är dyra och kostar runt 300:- på barnvagnsaffären.
Hittade en bit vaxduk för 29:- som jag sydde till en egen för.
Fabian får ofta solen i ögonen när vi är ute och går och han vill sova.
Den här solkepsen blev perfekt. Ringarna jag satte dit för att kunna få fast den på suffletten är gamla ringar till ett duschdrapperi jag hade liggande hemma. Vajern jag trädde i kepsen för att få till formen är en gardinvajer jag också hade liggande hemma.
Den kan sitta på hela tiden utan att vara i vägen då man lätt kan fälla upp den när den inte används.
Älskar återvinning! 

2 kommentarer:

  1. Så finurlig och kreativ du är! "Kepsen" blev jättebra! :-) Hoppas du snart blir bra i benhinnorna - inte kul när de krånglar... Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Karin! Jag blir så glad av dina härliga uppiggande kommentarer ♡ ja hoppas benhinnorna repar sig snabbt. Får gå lite saktare så känns det bättre. Kram på dig och ha en skön kväll

      Radera