Summa sidvisningar

söndag 11 maj 2014

Ibland önskar jag att det fanns en avstängningsknapp på hjärna och hjärta

Började dagen med en lång rask promenad idag med. Jag tänker så förbaskat mycket när jag går. Önskar att jag bara kunde stänga av min hjärna ibland när den går på högvarv! Idag tänkte jag mycket på min pappa under promenaden. Han var med på dopet igår. Vi hajade på varandra men inte mer än så. Vad är det som format han till den han är? Hur har hans barndom och uppväxt varit? Frågor jag antagligen aldrig kommer att få svar på, i alla fall inte från honom. Ibland kan jag tycka att det är så förbaskat tråkigt att det blivit såhär men han kommer aldrig att ändra sig eller sitt tänk. Vi har försökt prata med honom flera gånger både jag och min bror men vi kommer ingen vart så det är dött lopp och vi har nu gett upp. Ibland känner jag ett hat och ibland kan jag inte låta bli att tycka synd om honom. Han har själv satt sig i den sits han är i dag. Men igår i kyrkan såg han så ensam ut och då kan jag få skuldkänslor, för vad vet jag inte riktigt. I hans värld finns bara han, hans fru och hans sjukdomar och idrottsprestationer han gjort genom livet. Barn och familj har aldrig kommit i första hand för honom. Borde släppa allt helt men den där avstängningsknappen finns inte.....
Blir alltid tomatröd i ansiktet när jag motionerar. Bilden är tagen utanför vår port och i bakgrunden ser man Roberts jobb. Han har inte långt till jobbet direkt :)
Såhär snygg i håret blev jag av promenaden! Ser ut som hon i filmen "Den där Mary"
Lilla älsklingen på restaurang
Vi åt en söndagslunch ute med mormor. Var så hungrig så det blev ingen bild på maten men hann konstigt nog få med desserten på bild.
Mormor/mamma åt friterad banan och glass och Fabian fick smaka glass av henne.
Fabian bara strålar av lycka när han får syn på mormor. Det är bara hon som duger då. Idag kramade han henne för första gången och lutade sig fram och gav en liten blöt puss. Gissa om mormor blev mallig :) Med all rätta
Bästa kompisar
Till middag gjorde vi hemgjord kebabtallrik
Fabian sysslade med Yoga medans vi åt. Det är något han har kommit på idag att han kan böja sig ner och vika ihop sig som en fällkniv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar