Summa sidvisningar

tisdag 8 april 2014

Samlat mod och ringt till f-kassan

Lilla, lilla Fabian knappt en vecka gammal på bilden.
Med sin fula mössa på huvudet som höll kanylen på plats.

Vi hade planerat att gå till öppna förskolan Pärlan idag men Fabian var så trött att han inte ens satte sig upp och kastade ur alla saker.
Han somnade direkt, var vaken ett par timmar i natt och då brukar han vara trött på förmiddagen.

Jag har samlat mod och ringt till f-kassan nu på morgonen. Lyssnade noga på namnet på den som svarade.
Hade det varit den otrevliga hade jag lagt på igen!
Nu fick jag prata med en trevlig, jag undrade om hon kunde se om någon utbetalning var på gång.
Det här året har jag sammanlagt fått ut allt som allt 9261:- det är nästan en halv månadslön jag hade när jag jobbade natt innan jag blev gravid.
En halv månadslön på över tre månader totalt....
Hon den trevliga sa att jag skulle kontakta min handläggare för att få svar.
Jag frågade då om det fanns någon möjlighet att få byta handläggare och talade om hur hon betett sig.
Den trevliga skrev ett mail till den otrevligas chef som skulle kontakta mig.
Hon sa att det var viktigt att sånt här kom fram.
Chefen ringde upp mig ganska snabbt och han var väldigt bra att prata med.
Jag ska nu få en ny handläggare och han skulle ta ett snack med den otrevliga.
Han sa hon betett sig helt fel och att dom ofta påpekade hur viktigt det är med vilken attityd man har. Hon måste ha missat just det, attityd hade hon verkligen men den var allt annat än trevlig, hjälpsam och tillmötesgående.
Hon gjorde verkligen allt för att sparka undan benen på en. 
Nu hoppas jag att det löser sig....

4 kommentarer:

  1. Cudos to you!!! Toppen!!! :-) Karin S.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag känner igen situationen. Roligt ändå att du lyckats hitta NÅGON på FK som inte är otrevlig. Det har inte jag lyckats med. Hoppas att den lille kryar på sig o att du får den ersättning du har rätt till. Kämpa på o ha det bra! /Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men va jobbigt Monica...jag hoppas verkligen du hittar någon trevlig som lyssnar på dig, byt och kräv en annan annars. Lycka till!! Ha de gott <3

      Radera