Summa sidvisningar

lördag 22 februari 2014

Udda sjukdomar

Inte nog för att jag vart bjuden på middag i lagom frissig halvlockig lugg.
Nu sitter Robert och retar mig för sjukdomar jag haft.
En gång, tror det kan ha varit 2002  så blev jag riktigt dålig.
Hade feber och fruktansvärt ont i mage och rygg. Kräktes varje dag i över en vecka.
Trodde jag åkt på influensa men det gav aldrig med sig. Jag tvingade mig ut och försöka röra på mig för att jag tänkte att jag skulle bli frisk då.
Trodde jag, blev bara sämre och till slut tog jag mig ner till vårdcentralen.
Tog en massa prover så fick jag åka hem igen. Senare under dagen ringde dom och så att mina njurvärden som skulle ligga mellan 40-90 låg på närmare 500.
Jag hade fått sorkfeber!
Hade aldrig hört talas om det innan. Jag var dålig i nästan två månader innan jag blev bra igen. Kunde knappt gå utan fick nästan krypa in på toa för att kräkas. Hade så ont i magen och ryggen (njurarna) så att jag inte kunde sova. Fanns ingen ställning jag kunde ligga i.
Dom ville lägga in mig på dialys då mina värden var så höga. Jag ville absolut inte läggas in så jag fick efter mycket om och men åka hem då mina värden var strax under 500, hade dom varit över hade jag blivit kvar. Var tvungen att hålla koll på hur ofta och mycket jag kissade bara.
Samlade vätska i buken så jag hade gått upp i vikt istället för ner fast jag inte kunde äta riktigt på flera veckor.
Men nu är jag immun mot sorksjuka för har man haft det en gång kan man aldrig få det igen.

En annan udda sjukdom jag haft är mul och klövsjuka. Jag och Felix fick det.
Fy satan va det kliade då!!
Felix fick mest blåsor i munnen. Jag fick blåsor och fruktansvärd klåda i handflatorna och under fötterna. Ja över hela kroppen men dom ställena var värst! Jag låg i badkaret i timmar i halvkallt vatten för det var det enda som lindrade klådan lite grann.
Höll väl i en vecka som värst.
Ingen av dom här sjukdomarna går att göra något åt utan det är bara att bita ihop och härda ut tills det är över.
Några andra djuriska sjukdomar har jag inte haft (än) :)

2 kommentarer:

  1. Skrev i den tidigare "Tråden" om promenad, men den kanske du missar, så jag skriver här oxå för säkerhetsskull.
    Har du nån mail eller mobilnr jag kan nå dig på så kan vi bestämma när, var och hur vi ska ses :)

    //Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag som tyckte jag har hållit koll! Ja det har jag missat! Du kan maila mig ditt nummer så får du mitt :)
      cathrinewickstrom@hotmail.com
      Ber om ursäkt att jag missat! :-)

      Radera