Summa sidvisningar

fredag 21 februari 2014

Skitgöra! Bokstavligen!!

Var ju till vårdcentralen igår för min mage.
Jag brukar vara rätt duktig på att inte gå dit utan tänker mest att det går ju ändå över snart.
Nu har jag haft ont i magen en längre tid och det verkar inte gå över utan nästan tvärs om.
Kan inte låta bli att tänka på det som hände min faster Marianne.
Dom misstänkte magkatarr på vårdcentralen som sen visade sig vara cancer i hela magen.
Från att ha varit frisk till att bli så sjuk att hon bara tre månader senare tog sitt sista andetag. Det får en att tänka till lite extra.

Dom tog alla prover som gick igår.
Utom ett....bajsprovet.
Fick tre burkar med mig hem. Frågade om jag inte bara kunde skita i en hink och komma in med men det funkade inte så.
Nej jag ska vid tre olika tillfällen skita och spara i burkarna och sen lämna in dom.
Jag brukar vanligtvis skita en gång om dagen.
Det betyder ett bajsprov om dagen i tre dagar.
Då ska burkarna med skit förvaras i kylskåpet!
Blir kul när ungarna frågar:
-var är osten?
-den står bredvid burkarna med bajs på tredje hyllan!!

En bild från i somras får lätta upp det här inlägget.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar