Summa sidvisningar

onsdag 5 februari 2014

Pärlor på Pärlan

Stackars lilla Fabian. Är jätteförkyld och har inte kunnat sova alls i natt. Han har haft sån hosta hela natten och somnade först runt klockan 04 i morse. 
Supersnorig och helt tät i näsan. Han har fått ligga i vår säng. Händer inte allt för ofta att han sover där.
Han tar upp 80 cm av den 180 cm breda sängen, dom övriga 100 delar jag och Robert på...

Jag gick omkring och bara bölade i morse. Jag visste att vi skulle få avslag på assistent men det känns ändå tungt att höra det.
Mycket beroende på att läkarintyget hon från LSS ringde till habiliteringen och bad om aldrig kom.
Förbaskade läkare!

Sekunden efter grät jag igen men då kom tårarna för att jag blev så rörd.
Vi brukar gå på förskolan Pärlan som ligger i Nybrokyrkan.
I morse ringde dom från Pärlan.
Dom hade läst om oss i tidningen, tyckte så synd om oss.
Tycker att det är så roligt när vi kommer till dom och att Fabian är en härlig glad liten kille.
Hon berättade att dom igår på deras bönestund hade bett för oss.
Vilka pärlor <3
Så fort Fabian blir frisk ska vi gå dit och leka igen.

4 kommentarer:

  1. Har de inte fått läkarintyget för att det är försenat eller för att läkaren inte tänker skriva något???? Jag hoppas verkligen att de kan svälja sin stolthet och ändra beslutet om det dyker upp ett läkarintyg...

    Ni befinner er i en urjobbig situation men mitt i allt elände så förstår jag att det känns skönt att få stöd från andra... Bara så synd att vi inte kan påverka byråkratiska beslut men vi är många som tänker på er och önskar er allt gott!! Kram, Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte som han skrivit något, vi tänker med hjälp av vänliga människor överklaga beslutet.
      Kram på dig Karin ♡

      Radera
  2. Åh! Skrev värsta långa kommentaren och så försvann den :(
    Iaf så jobbar ju jag som personlig ASS och har jobbat både inom kommun och nu privat. Problemet med Fabian är ju inte bara att han är "odiagnostiserad" utan även att han är så liten. Blir svårt med en ASS när han är så beroende av mamma och pappa än. Ju äldre han blir ju fler ASS timmar kommer han bli beviljad. Min svärmor berättade idag om en bekant som har en son med väldigt liknande symptom som Fabian. Muskelsvaghet, svårt att äta m.m Hon fick tillslut beviljad ASS från en handläggare i kommunen. Det är trots allt dom som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Hoppas allt kommer lösa sig för eran del! Jag står på eran sida <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh va tråkigt när allt försvinner när man skrivit långt!!!
      Ja det är en nackdel för honom att han är så liten. Dom jämför han med jämnåriga men han är ju långt långt efter sina jämngamla kompisar.
      Vi tänker överklaga beslutet och kommer att få hjälp med det. Men jag har inte mycket till övers för den där läkaren för det känns som han bara skiter i det....
      Tack för omtanken ♥

      Radera