Summa sidvisningar

onsdag 26 februari 2014

Hålla handen

Fabian tycker inte om när man håller hans händer eller fötter. Rycker snabbt undan dom.
Så idag när han tog min hand och höll den med båda sina små, mjuka, varma händer blev jag alldeles varm i hjärtat.

Fick en bok av dom från Omtanken som var här idag. Mamman till pojkarna den handlar om hade läst om oss i tidningen.
Började läsa den på kvällen när Fabian somnat och jag hade svårt att slita mig från boken.
Familjen den handlar om är här från Falun. Det är pappan som skrivit boken. En mycket gripande bok där man känner igen sig i mycket även om Fabian inte är lika gravt handikappad som dom två pojkarna.

Nu ska jag försöka stänga av min hjärna och sova lite. Imorgon ska vi ta lite kort på Alice och se om vi får till det.

Kram C

1 kommentar:

  1. Jag har läst den boken!! Som du säger, väldigt gripande! Den kunde dock ha varit ÄNNU bättre rent "skrivtekniskt". Jag älskar själv att skriva och saknar en del finesser som skulle fånga läsarens intresse ännu mer - men det är helt klart en läsvärd bok... :-) Karin S.

    SvaraRadera