Summa sidvisningar

fredag 7 februari 2014

En stor händelse för Fabian! Och oss

Vilken dag!
Klockan 8 skulle jag vara på företagshälsovården. Mamma kom och var här med Fabian.
Fick träffa en alldeles underbar läkare. I över en timme satt vi och pratade.
Jag grät men han hade en låda med näsdukar som tur var.
Jag ska ta tag i mig själv och försöka träna upp min rygg igen.
Ska börja gå hos sjukgymnast.
Blir en träff i slutet av månaden med läkaren, chefen, facket och jag.

Halv elva kom psykologen från habiliteringen hem till oss.
Vi pratade om hur vi blivit behandlade och bemötta av olika instanser och personer.
Hon skulle ringa och prata med Lss handläggaren. Dom hade pratat innan när handläggaren ringt och bett om ett mer utförligt läkarutlåtande.
Psykologen hade tagit upp det på teamträffar dom haft på habiliteringen.
Dom hade inte hunnit skicka något nytt intyg och hon tyckte att dom på Lss var alldeles för snabba att ge oss avslag på grund av det så snabbt.
Nu kanske dom har olika tolkningar av hur snabbt snabb är.....

Jag lade Fabian så han skulle hinna sova lite innan Åsa från habiliteringen skulle komma.
Han var jättetrött. Hade precis ätit och brukar somna på två sekunder. Gör han inte det så är det antingen att han är hungrig eller bajsnödig.
Nu fanns det bara ett alternativ att välja på.
Gick in och skulle hämta honom och sätta honom på pottan.
Där SITTER han upp i sängen!!!!!
För första gången någonsin har han SATT sig upp alldeles själv!
Jag fick en chock!
Hade plockat ner speldosan och lekte med :)

Åsa gjorde en liten test på Fabian idag för att kolla hur han ligger till.
I vissa saker som mat och motorik låg han på en 4-5 månaders utveckling.
I potträning låg han som en 2 1/2 åring.
Han hamnade slutligen på en medel runt 7-8 månader.

När Robert kom hem smet jag iväg till Elin och gosade lite med Alice.  Hon är så himla söt och doftar alldeles underbart.
Har så små söta mjuka gosiga fossingar.  Vips så blev det kväll och så har den här dagen svischat förbi.
Men jag har en mycket skönare känsla i magen idag än igår.
Så himla skönt.

Kram C

2 kommentarer:

  1. Härligt att han kunde sätta sig upp!!!! ;)
    Dags o sänka sängen??
    ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt Fabian! Titta vad du kan :) Är även så imponerad av att du gör alla dina behov på pottan! :)

    SvaraRadera