Summa sidvisningar

söndag 16 februari 2014

En fotokurs kanske vore något

 Igår kväll åt vi kycklingfile med ris och kollade på Henke....nej kollade på hockey menade jag!
 Robert säger att jag fått honom att tycka illa om Henke, eller Henrik som jag säger ;)
Han satt mest och svor över att han halkade och hade schampo i ögonen. Jag tyckte han var helt suverän i mål!!
 Idag har jag inte gjort så mycket mer än lekt med min kamera. Skulle nästan vilja gå en fotokurs för att lära mig hur alla finesser på kameran fungerar och kunna ta fina bilder på riktigt. Tog kort på vårt sovrumsfönster, men det enda som syntes var hur skrynklig gardinen är. Så tydligt syns det inte ens i verkligheten.

 Försöker att läsa mig till alla inställningar och hur man ska göra men det är inte lätt.
 Försöker att fota mindre med auto i alla fall. En bild blir en helt bara av att flytta fokuseringspunkten. Eller få ett helt annat ljus i bilden.
 Just nu så fungerar ju inte träningen som min hobby så jag måste ha något annat att göra tills jag kan ta upp träningen helt igen. Tycker ju att det är jättekul att fota så en kurs i det skulle nog vara intressant.

 Man kan till och med få en vattendroppe i ett glas att se fint ut.

 Olika ljusinställningar blir två helt olika bilder. Ska inte tjata er trött med en massa tråkiga bilder :)
Har för tillfället inte så mycket att göra. Skulle behöva dammsuga men Fabian sover. Robert är inte hemma så jag får väl roa mig med kameran i min ensamhet. Ska ringa vårdcentralen i morgon om min mage. Nu har jag haft ont sen i onsdags....

2 kommentarer:

  1. Jag måste också gå en kurs! Den HÄR tror jag skulle passa både dig och mig. Jag har "bildsinne" osv men kan fasen ingenting om min kamera...

    http://www.medborgarskolan.se/arrangemang/?aid=698983&mid=2080&sgid=48

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog den jag tittade på Anna :)

      Radera