Summa sidvisningar

lördag 1 februari 2014

Dubbelt bebismys

Blev lite knasigt när vi var och hälsade på Emma och Niklas och deras småttingar.
Fabian var trött och blev jätterädd för Tove 2 år som ville pussas och kramas.
Eller så ville han inte ha tjejbaciller helt enkelt.
Det släppte efter en stund och han kunde sitta på golvet och leka med hennes klossar, men bara om hon höll sig på behörigt avstånd.

Inte lätt att ha tre så små barn. Blir inte mycket av sömn, ork och energi.
Freddie och Ronja är namnen på dom små tvillingarna.
Två månader gamla, så söta och fina. Ronja hon bara sov när vi var där, vaknade till när vi skulle åka hem. Freddie var lite mer vaken.
Det tar ju lite tid med bara en att få till rutiner och få sova på nätterna. Måste ju bli dubbelt med två.
Äter och sover i omgångar.
Har alltid haft en liten dröm om att ha tvillingar. Hade jag inte varit så gammal hade vi mer än gärna velat ha ett syskon till Fabian.

Emma hade fått problem med delade magmuskler efter att ha burit på tvillingarna. Inte så konstigt då hennes mage var gigantisk när hon gick med dom.
Jag har inte tänkt på det förut. Förutom att min mage står ut och jag fortfarande ser gravid ut. Efter mina andra graviditeter har jag gått ner och blivit smal och inte haft mage som stått rätt ut. Var ju mycket yngre då. Har alltid haft starka magmuskler.
Men jag har ju känt på min mage att musklerna är delade och jag har som en obehagskänsla längst upp på magen.

Jag glömmer bort att känna efter hur jag själv mår mitt i allt annat.
Kan ju vara lite beroende på dåliga magmuskler som min rygg aldrig känns bra heller.
Ska ringa vårdcentralen på måndag.
Måste skriva en lista på alla samtal jag måste ringa då. 

Nu kollar vi på den sämsta Melodifestivalen nånsin....

2 kommentarer:

  1. Delade magmuskler går helt fint att sy ihop. Resultatet blir väldigt bra. Plattare mage och smalare midja! :-) Oftast får man väl bekosta det själv men om din dåliga rygg kan bero på icke-fungerande magmuskler, så kanske Landstinget kan sponsra ett sådant ingrepp. Alltid värt ett försök! Lycka till! Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!
      Har gjort en bukplastik förut efter mina 4 första barn som jag fick bekosta själv. Hade så bra muskler då att jag inte behövde göra något åt dom så, nu känns det helt annorlunda. Kan ju mycket väl vara så att dom påverkar ryggen. Tål att kollas upp :)

      Radera