Summa sidvisningar

tisdag 25 februari 2014

Dagens övningar gjorda

Idag var det en sån där härlig vårkänsla ute igen.
Vi tog en promenad till affären för att panta lite och köpa mig lite hårfärg för att dölja dom grå som börjar ploppa upp.
Jag glömmer alltid att stänga av runkeeper när jag går in och handlar. Jag är mest intresserad av att se hur långt jag gått ändå.
Har träningsvärk sen igår och det är väl ett bra tecken.
Har gjort min hemläxa också.

Fanny har varit hemma idag. Hon kom verkligen lägligt.
Har haft assistent bolaget Omtanken här och vi kunde prata ostört medan Fanny höll koll på Fabian.
Vi ska göra en anmälan om hur det gick till under Fabians förlossning.
Ska be läkaren om ett mer utförligt utlåtande om Fabians sväljsvårigheter.
Dom ville se avslaget vi fått från kommunen men det har vi ju inte kunnat hämta ut då det kom i rekommenderat brev till Fabian....
Fabian är ju inte bara efter rörelsemässigt. Han kan inte säga ett enda ord, inte vinka, klappa händerna, äta själv, hålla i nappflaskan och en hel del annat som jämngamla med honom klarar av.
I den här åldern brukar dom ju försöka härma allt man gör.
Han kan inte ens peka vart lampan är om man frågar.
Hur det än är så har jag ett större lugn i mig nu än jag haft på länge.
Jag har nästan fått ångest attacker över hur det skulle bli med allt.
Nu känns det som att det på något vis kommer att lösa sig framöver. Även om det är långt dit och vi kommer att få kämpa så känns det ändå som att det finns hopp. Förut kändes allt bara hopplöst.
Fabian ska få börja på vattengymnastik och jag ska tränas upp.
Vi får hjälpa varandra helt enkelt :)
Vi är ett starkt och bra team jag, Robert och Fabian. Peppade av alla hans stora syskon och andra släktingar och vänner.

2 kommentarer:

  1. Kan Fabian jollra och göra vanliga ljud?? Med tanke på att han har svårt att svälja, så kan ju även stämbanden vara påverkade... Bara en liten tanke... Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han låter ju och gör ljud. Men inte som när dom andra var små, dom pratade ju långa meningar med gallemattias som ingen fattade nåt av.

      Radera