Summa sidvisningar

tisdag 4 februari 2014

Bankar huvudet i väggen

Har försökt lära Fabian "ajabaja vita krukan" som stod i fönstret. Måste nog köpa boken "ajabaja vita soffan" och läsa för honom.
Vita krukan finns ej mer.....
På dennes plats står numera okrossbara saker...

Lilla förkylda Fabian sover.
Roberts pappa var hit på lunchen och hjälpte oss borra upp lite saker på väggen.
Visade Robert vart städskåpet var (han är mest van att jag visar var skåpet ska stå) och hur dammsugaren såg ut så fick han hjälpa sin pappa så det inte blev betongdamm överallt.
Fanny har varit här och passat lillebror. Jag har suttit med telefonen fastväxt i örat.

Pratat med företagshälsovården (previa), facket och en konsult som haft hand om många andra fall som vårat.
Ska till previa på fredag.
Dagarna bara försvinner. Jag hinner inte ens gå till öppna förskolan med Fabian. Nu är han visserligen förkyld så vi ändå inte kan gå.
Njuta av sista "lediga" månaden är ju bara att glömma.
Kalendern är fullbokad med läkarbesök, habiliteringsbesök, mammografi och en massa annat som måste ordnas däremellan.

Fanny gick och köpte tidningen idag. Det var bra skrivet det som stod där.
Jag har stångat skallen blodig i väggen!!
Det är stopp här.
Finns inget mer vi kan göra.
Det har i alla fall gett positiv respons med artikeln i tidningen. Vänliga människor är villiga att hjälpa oss att stångas.
Jag hoppas verkligen det kan ge resultat.
Fabian ska absolut inte behöva in på förskola nu!

Just det, vägledningscentrum har jag också pratat med. Och min läkare på vårdcentralen.
Jag får snart skaffa en växel för samtalen avlöser varandra och jag måste nästan börja med kösystem.
Jag måste läsa upp matte1-2 och samhällskunskap för att söka in till socionomutbildningen.
Den här vänliga människan som ringde mig sa till mig att komma dit så skulle hon hjälpa mig fylla i ansökan. Tror hon hette Sara, lite annan service på henne jämfört med klimakteriekossan jag träffade första gången. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar