Summa sidvisningar

onsdag 19 februari 2014

Äntligen ett riktigt lass

Vi sov till klockan åtta i morse.
Fanny och Jesper har sovit här i natt.
När hon hörde Fabian vakna kom hon in och hämtade honom.
Satte på kaffe till mig, bytte blöja och gjorde välling till Fabian.
Jag kunde bara gå ut i vardagsrummet, sätta mig framför Tv:n med en kopp kaffe och kolla på Henke (hockey).
Bra start på dagen.

Tyvärr är inte magen lika bra (jag vet att kaffe inte är bra för magen)
Blev bjuden på lunch av Robert men kunde inte äta allt så jag tog med resten i en doggybag hem. (precis som vilken annan bjursing som helst hade gjort)

Efter lunchen tog vi en sakta promenad upp till habiliteringen.
Sköterskan jag pratade med igår hade lagt ut ett kuvert i receptionen med lite grejer som ska sätta fart på bajseriet åt Fabian.
Han bajsade inte mycket igår och inget alls idag.
Var jättetrött i vagnen men somnade inte. Är ett typiskt tecken på att han är bajsnödig, han kommer inte riktigt till ro då.
Gav honom ett mic på en gång vi kom hem.
Det blev snabbt ett resultat i pottan. En kort stund efter ville han på pottan igen och det kom ett rejält lass till.
Stackarn han har allt varit lite förstoppad.
När han fått ur sig allt somnade han på en halv sekund. Så skönt för honom.

Vi ska sluta helt med alla fullkornsgrejer så länge han inte tar vatten eller annan vätska.
Det blir en förstoppande effekt när han inte dricker.

Imorgon ska jag till sjukgymnasten. Har verkligen sett fram emot att börja komma igång och träna ryggen.
Så himla tråkigt att magen ska börja krångla då.
Kan inte ens gå riktiga promenader längre.

Fabian har däremot stylat lite för mig här hemma idag.
Han har börjat lägga upp ena foten på kanten och hoppar runt på ett ben :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar