Summa sidvisningar

fredag 14 februari 2014

Alla hjärtansdag cupkakes

 Har fortfarande ingen ordning på det här trådlösa med datorn. Det blir därför inte så ofta kort med systemkameran. Tar för övrigt jättelång tid att ladda över till bloggen så något är inte som det ska med vårt internet.
Hittade i alla fall lite bilder på Elsa och hennes favorit, morfar Leif! Dom är bästa kompisar dom!
 Lilla Alice var här och hängde en dag med sina päron. Hon somnade så skönt i Fabians gamla babysitter.
 Jag håller på att försöka lära mig kameran. Det har liksom varit enklast att ta alla kort med automatisk inställning. Nu har jag börjat testa lite olika tekniker.
 Bland annat att ta utan blixt och ställa in skärpan själv. Kommer ta tid innan jag lär mig allt, men det är kul att fota och prova sig fram lite.
 Idag har jag och Fabian bakat cupkakes till Robert i alla hjärtansdag present.
 Hade tänkt köpa hallon men en förpackning kostade 36:- och jordgubbar kostade bara 10:- så det blev ett lätt val.
 Lite hjärtan måste man ju ha på en kärlekscupkake. Hade i lite röd karamellfärg så att frostingen blev rosafärgad.
Testar att fota, man skulle kunna tro att jag gillar grönt :)

 Jag fick ett fint paket av Robert med hjärtan på, var en bok med kärleks förklaringar.

 Fabian hjälpte mig att baka. Han gillade att slicka rent bakverktygen. Var choklad överallt :)

Med blixt

Utan blixt

 Perfekt med ståskalet när han fick ställningen och kan vara med lite mer.
Men jag tror jag blir galen på det här med läkartider! Först fick vi ingen tid alls. Sen fick vi en tid väldigt snabbt men när Robert jobbar som han gör kan vi inte ta tider med kort varsel. Det gjorde att vi fick en tid 3 mars så han kan vara med. 
Sen fick vi hem en tid med posten den 24 februari. Stod inte ens vad vi skulle dit för och vi skulle träffa en läkare vi aldrig träffat tidigare.
Efter samtal med habiliteringen skulle vi ta bort den tiden då den blivit bokat per automatik.
Idag fick vi en till kallelse på posten! Med en tid den 19 februari till den läkare vi ska träffa 3 mars!!
Har dom ändrat den tiden blir jag knäpp för det innebär ju att Robert inte kan vara med i så fall då det blir för kort varsel!
Är ganska säker på att det är magkatarr jag har. Inte konstigt att det blivit så heller. I natt klockan halv fyra fick jag lov att gå upp och äta något för jag hade så ont i magen. Det blir bättre om jag äter nåt litet, så fort jag blir minsta hungrig får jag jätteont i magen.
Får bara i mig små portioner som tur är...
Utan blixt
 Visst blev dom väl rätt så fina våra cupkakes? Har bara gjort såna en gång tidigare så vi är nöjda med dom jag och Fabian. Goda blev dom också, chokladsmak. Älskar choklad!
Med blixt

Ett fat med kärlek

2 kommentarer:

  1. catherine oppegård14 februari 2014 kl. 18:24

    Hej. kikar in titt som tätt och följer din blogg. när jag läser att du har problem med magkatarr tänkte jag tipsa om Aloe Vera juice, min syster fick bukt med sin ibs genom att börja dricka en shot varje dag. jag dricker för att få ordning på min hud, allt styrs ju från mage o tarm :) Björnar har börjat sälja om du vill pröva. sköt om er kram / Catherine Oppegård

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för ditt tips. Tyvärr börjar min "magkatarr" mer likna gallstensanfall. Är rädd att det kommit tillbaka igen. Har inte haft anfall sen jag gick med Fabian....

      Radera