Summa sidvisningar

fredag 20 december 2013

Ett snurrigt uppvaknande

Blev en lång dag idag. Vi kom till lasarettet klockan 09:00 och gick hem runt klockan 17.
Allt har gått bra och Felix har nu tre stycken stift i sin hand som håller ihop benen som var av.
Om fyra veckor ska stift och gips bort.
Det blir ett jullov med handen i paket med andra ord.

Felix var jätteduktig, han hade varit så nervös för den här dagen.
Jag höll på att garva ihjäl mig och önskar att jag hade filmat han när han vaknade efter operationen.
Han bara pratade tok. Han sa att läkaren hette Europa Svensson och att jag kunde gå hem nu.
Han var bra snurrig ett tag och jag bara skrattade åt honom :)

Han repade sig ganska fort i alla fall och vi fick åka ner till avdelningen.
Där fick han fika och det gillade han som inte ätit på hela dagen.

Medan Felix var på operation gick jag Fanny och Fabian ner till kafeterian och fikade.
Fabian skuttade hela vägen ner själv i sin stol, in i hissen och ut till kafeterian.
Han njöt verkligen av dom stora ytorna att springa omkring på.
Det var verkligen tur att vi tog med hans stol.

Det tråkiga är att han håller på att bli sjuk igen. Jätte hostig och snorig.
Hade lite feber nu på kvällen med.
Kan inte sova riktigt utan är orolig i kroppen och vaknar hela tiden.
Han låter väldigt ansträngande i sin andning.
Blir extra hostig när han ligger ner också.
Stackars lilla pojke, kan han inte bara vara frisk och få repa sig lite nu.
Mitt mamma hjärta gråter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar