Summa sidvisningar

söndag 22 december 2013

Det blev lite julgodis trots allt

Trött liten pojke
Fjärde advent
Trött mamma
 Jag började morgonen med att stötta upp hakorna och fundera på vad jag skulle börja med. Vi har haft en lite trasslig natt igen. Klockan ett var vi upp och gjorde välling, tog en alvedon supp och bytte blöja. Fabian somnade om efter det igen.
Klockan tre var det dags att vakna igen tyckte han. Vi gick upp igen, han kunde bara inte sova så vi kollade på tv och myste lite grann.
Klockan fem började han gäspa så det blev lite välling så somnade han om igen. Fabian sov till halv elva, vi vuxna till nio.
Inte bara Fabian som är sjuk här hemma, även Robert har blivit sjuk....
Snickerssmet
 Jag och Fanny gjorde allt godis själva. Vi tyckte att det var dumt och dra hit alla när Fabian är sjuk. Imorgon ska vi ju fira julafton här hemma med alla mina barn samlade, kändes viktigast att Fabian hinner pigga i sig lite tills dess så vi slipper tillbringa den dagen på akuten också.





 Vi har gjort Rockyroad, snickers, knäck, bountybollar, brända mandlar och så ska det bli knäck klubbor.




 Tog en paus mitt i allt och åt lite sushi. Extra gott med det idag då det var länge sen vi åt det. Dyrt med sushi men vi hade "två för en kuponger" så vi kunde lyxa lite.










 Knäcken blev perfekt, kokade den till 122 grader. Klubborna ska kokas lite längre.


 Gick till och med bra att hälla smeten ur kastrullen utan att spilla.
 Fannys grej att göra är bountybollar, lätt mina favoriter! Så himla goda!!


 Tar en skrivpaus och vilar fötter och ryggen lite. Håller på att koka revbensspjällen nu sen ska dom griljeras. Blir mycket saftigare och godare när man förkokar dom. Köttbullarna ska också göras men det blir när spjällen kokat klart så det finns plats på spisen.

 Min sak att göra varje år är brända mandlar, också otroligt gott men hett att pyssla med när man ska separera dom.











 Nu står godiset och väntar på att ätas upp, bara knäcken vi glömt ta fram.






Bountybollar

Rockyroad

Snickers


Brända mandlar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar