Summa sidvisningar

fredag 8 november 2013

En bra fredag och knäppa sms

Måste bara börja med att säga tack för alla snälla ord jag fått om min blogg sen jag började skriva.
Min kusin har sagt till mig länge att börja skriva av mig för hon tycker att det är ett bra sätt att ventilera sina tankar och funderingar lite.
Min kusin är verkligen en underbar människa med det största och varmaste hjärtat.

Jag och Fabian startade vår dag med en långpromenad. Idag fick han sitta i den skönaste åkpåsen nånsin.
Vi måste passa på att använda den innan hans syster Elin ska ha den till sin lilla bebis.
Elin är född på självaste nyårsafton, nu har hon datum för sin egen bebis den 30/12 blir spännande och se om hon kanske får på sin egen födelsedag.

Åkpåsen med den sköna fällen fick nämligen Elin av sin mormor när hon föddes för snart 22 år sen.
Sen har alla hennes syskon och ett stort antal kusinbarn till mig haft den och den hänger med än. Så kul att hennes bebis också ska ha den.

På eftermiddagen fick jag och Fabian hembesök från habiliteringen. Dom tyckte han har gjort stora framsteg sen sist.
Vi ska få lite hjälpmedel av dom och de känns jättebra.
Hon skulle beställa hem en gåstol som han kan ta sig fram med lite bättre. Det är inget bord ivägen och större hjul på den.
Nästa vecka ska vi få komma upp och prova ut ett kryphjälpmedel. Det är som en grej med hjul på som han ligger med magen på och ska komma i krypställning. Han är ju rätt duktig när han väl kommer på hur han ska göra så går det undan.

Det här med hjälpmedel känns samtidigt lite konstigt. Det är ju sjuka barn som får såna...
Det är jättesvårt att ta in att han inte är som alla andra.
Jag gruvar mig lite för svaret vi ska få efter röntgen. Jag kanske bara är fjollor. Men det är så jag känner. Vet ju att det är något men hoppas ändå att det bara ska vara som vanligt.
Svårt att förklara.
Det är ju i alla fall jättebra att det finns hjälpmedel att få såklart. Och Fabian är ju världens goaste kille hur han än är <3

Sen att han har en pappa som är lite skruvad i kolan och skickar knäppa sms kan man inte göra mycket åt ;)
Ska nog vara glad att Fabian är som han är med tanke på vad han har för föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar