Summa sidvisningar

fredag 1 november 2013

BL hemma tillsammans

Sååå underbart att få hem honom igen!
(Ordpolisen! Ska tänka på hur jag skriver)
Tänk att vi äntligen kunde gå ut och gå tillsammans!
Och inte bara de, vi gick till gymmet tillsammans och tränade ihop där!
En helt fantastiskt känsla.
Tävlingen var ju inte slut bara för att han kommit hem.
Tvärs om, det var väl nu den verkligen började!
Att vara instängd på slottet borta från allt vad frestelser hette var nåt annat än vardagen hemma.
Tävlingen skulle ju pågå ända till finalen som var i slutet av januari.
Robert fick en kokbok från BL med sig hem (han kallar den Bibeln).
Vi följde den i början, mest jag. Jag hade oroat mig lite hur och vad för mat jag skulle laga när han kom hem.
Skulle allt vägas? Konstiga ingredienser?
Nä, det var inga konstigheter och snart lagade vi bara utan att tänka på de.
Vi försökte att få till tre pass om dagen.
Det kunde vara en promenad och två pass på gymmet eller tvärs om.
Med jobb och skola gick de inte att få ihop alla dagar utan ibland blev de "bara" två.
Det gick bra för oss och även om de var fruktansvärt jobbigt så var det kul.
Vi pratade jättebra och mycket på våra promenader. Var inte så lätt alla gånger då vi gick i väldig rask fart och flåsade på :)
Vi hade släppt det här med barn. Jag hade totalt gett upp de, trodde faktiskt att vi aldrig skulle få nåt barn tillsammans.
Tidigare hade de gnagt i mitt huvud hela tiden men nu gjorde det inte de längre.
Nu var de vi som gällde!
Vi tränade och njöt av varandra på ett helt nytt vis än innan.
För att vara lite intim så kan jag ju lova att sexlivet fått sig ett rejält uppsving!
Nu var det ingen sköldpadda på rygg i sängen längre!
Nu jäklar hände de grejer! (Fast inte så mycket, om barnen läser. Vi sov mest)
Hade helt plötsligt fått en akrobat i sängen med utrustning jag inte sett tidigare hahaha.
När finaldagen kom så var vi ett helt gäng som åkte ner.
Vi hade gjort skyltar och banderoller och skulle heja på Robban allt vi kunde!
Jag hade nåt mitt mål och gått ner hela 20 kg!!
Så himla skönt!
Jag, Robert och mina barn bodde på hotell i närheten av där finalen skulle spelas in.
Min mamma och min bror med familj bodde också kvar fast dom hade fått låna en lägenhet i Stockholm av en bekant.
Inspelningsdagen blev ganska lång och lite pirrig. Roligt att se hur en tv-inspelning gick till också.
Kul att träffa dom andra deltagarna som varit med säsongen innan och som vi då följde från Tv:n hemma.
När de blev Roberts tur att kliva upp på vågen och jag såg resultatet så skrek jag rakt ut!!
Han hade gått ner hela 63,5 kg!!!!
Helt sjukt! Jag hade fått en helt ny man!
Vi fick vänta länge på att han skulle vägas då han kom in bland dom tre sista. Dom sparade väl de bästa till sist ;)
Jag hade en kameraman alldeles framför mig som stod ivägen så jag inte såg Robert riktigt.
Men såg siffrorna från vågen och vrålade världens glädjetjut med kameran upptryckt i ansiktet fast just då brydde jag mig inte i de.
Vilken glädje och Robert var så förbannat snygg så jag kunde inte se mig trött på honom.
Vi fick se kommande avsnitt i pausen där. Det var avsnittet när Robert låg på sjukhuset.
På kvällen hade vi bokat bord på vårat hotell och åt middag där tillsammans med mamma och Jerkers (min bror) familj. BL Elin och lagkamraten Marko var också med.
Efter middagen fick barnen stanna på hotellet och vi var bjudna till Café Opera på fest.
Vilken dag! Vilken kväll! Magiskt!
Allt var ett enda lyckorus <3
Jessica Almenäs frågade Robert på finalen hur de gick på barnfronten.
Han svarade att de inte blivit nåt men att vi tränade på de ganska mycket :)
Ett par dagar efter filminspelningen gjorde jag en graviditetstest.
Den visade positivt!!
Vi var med barn!!!  Helt sjukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar