Summa sidvisningar

måndag 28 oktober 2013

Nybörjar bloggare

Ja hur börjar man?
Cathrine heter jag 43 år. Gift med Robert 34 år.
Jag har 4 barn sen tidigare äktenskap Elin 21, Rasmus 19, Fanny 18 och Felix 16. I december ska Elin få sitt första barn.
Jag och Robert har Fabian 1 år tillsammans.

Den här bloggen kommer nog främst att handla om just Fabian.
I tre år kämpade jag och Robert för att få Fabian. Robert vägde 180 kg när vi träffades. De visade sig att vi inte kunde få barn naturlig väg pga hans övervikt. Vi blev lovade hjälp av landstinget innan jag fyllt 40.
När vi väl fick komma och träffa läkaren hade jag hunnit fylla 40 och vi fick helt plötsligt ingen hjälp trots att problemet inte låg hos mig.

Slutade med att vi lyckades skrapa ihop 30 000:-och betala ett IVF försök själva. De gick inte heller bra så där stod vi barnlösa och barskrapade.
Jag fick se på TV att dom sökte folk till Biggest Loser. Skickade in ett mail och skrev om vår situation och anmälde Robban dit.
Sån obeskrivlig glädje när han kom med!!

I sju veckor var vi ifrån varandra, fick inte ha nån som helst kontakt med varann. Han vann dock ett samtal hem och att jag fick komma dit och hälsa på i två olika tävlingar.
Fem månader senare och 63 kg lättare gjorde jag två dagar efter finalen i BL en gravtest. De va positivt !!
Vi hade helt plötsligt blivit gravida på naturlig väg!

Fatta lyckan!! Trodde aldrig att vi skulle få egna barn och hade totalt gett upp de.
Blev dess värre en väldigt jobbig graviditet. Blev sjukskriven redan i 4:e månaden, inlagd på lasarett då dom misstänkte propp i lungan. Hade skyhög puls även i viloläge och svårt att andas. Jag kunde knappt gå! Som nyss varit så himla vältränad!
Gick upp 40 kg!!

När jag gått 13 dagar över tiden ville dom sätta igång mig. Började med de på fredagen 12/10. Kämpade hala fredagen och hela lördagen. Inget hände.....jag va helt slut.
Fick gå till BB avdelningen och lägga oss på kvällen med orden "i morgon ska han ut om de så blir snitt". Vattnet hade gått redan på lördag förmiddag.
Fick egna värkar under natten till söndag. Kl 10:58 kom han ut. Alldeles knallblå och totalt livlös. Jag tappade närmare 3 liter blod.

I 28 långa minuter höll dom på att kämpa med Fabian för att få igång hans andning.
Jag fick blodförgiftning då dom missat att ge mig penicillin inom 18 timmar efter vattenavgång. Fabian fick också samma infektion genom mig.
Jag börjar så för nu vaknade min älskade lilla pojke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar